קורס בסיס בקונסטלציה משפחתית

קונסטלציה משפחתית
שיטת עבודה רגשית שפיתח ברט הלינגר (פסיכותרפיסט שמסלול חייו המגוון הוביל אותו בין כמורה מיסיונרית באפריקה עד ללימודי פסיכואנליזה במערב.) הקונסטלציה היא שילוב של מספר שיטות טיפול כמו גשטאלט טיפול משפחתי עם השפעות מעולמות שונים.

בקונסטלציה נתבונן על המערכת השלמה והרבה פעמים נראה שלדפוסים בחיינו  יש "עץ משפחתי", נסיבות חיים שהן לאו דווקא שלנו יצרו בתוכנו מנגנונים שלמים ודפוסי מחשבה והתנהגות שאינם קשורים לחווית החיים שלנו אלא נוצרו הרבה לפני שנולדנו.

הגישה הקונסטלטיבית מתבססת על שילוב בין גישה מערבית לבין התבוננות שבטית על עולם התופעות (פנומנולוגיה).
ההתבוננות השבטית, מניחה שאנחנו תוצר של מה שקרה לכל השבט ולא רק להורינו, לכן אנחנו חלק ממערכת גדולה של חוויות שמוחזקת בתודעתינו. לא רק החוויות של הפרטים בשבט אלא כל מה שקורה או קרה מסביב . זוהי התבוננות סקרנית על העולם. בשילוב עם גישה דינאמית של המערב (העברה והעברה מרחבית) אנחנו מקבלים התבוננות נרחבת על עולם הרגש וביטויו בגוף.

האפיגנטיקה מסבירה את זה באופן הפשוט ביותר:
את היית ביצית בשחלות של אמא כשהיא היתה עובר ברחם של סבתא. כל מה שהתקיים בסבתא ולא קיבל מענה, כמו אובדן, רעב, הגירה, בריחה, צורך לשמור על סודות מתקיים בתוכך כפוטנציאל התנהגותי. ככה עובדת אבולוציה, היא דוחפת אותנו לשרוד. אבל את לא סבתא והמלחמה נגמרה מזמן והגיע הזמן להניח למה שמנהל אותך שהגיע ממנה. על ידי שימוש בהעברה מרחבית, הקונסטלציה מרחיבה את העבודה הזאת ומאפשרת עבודה עמוקה יותר  ונוגעת לא רק במה שהגיע משושלת הביציות שאת חלק ממנה, אלא מכל המערך המשפחתי המורחב.


תת המודע שלנו מלא במידע אינסופי, דברים שלא תמיד מדברים עליהם בקלות
סודות שהגיע מועד פקיעתם, געגועים שהתמלאו באבק שמורים בקופסא הקטנה ששמנו בבוידעם של הלב, לפעמים זה בכלל לא אנחנו שמנו שם את הקופסא, לפעמים היא פשוט נולדה איתנו. 

דברים שאנחנו מחביאים בתוכינו ואין לנו את היכולת לראות איפה החבאנו אותם ולפעמים עצם המחשבה לחפש אותם מייאשת. קצת כמו התחושה של לחפש מפתחות של אוטו בתוך תיק שק ענק מלא בפיצ'יפקעס, מכירה את התחושה?  את יודעת שהמפתח שם אבל החיפוש עצמו מתסכל ותמיד יש את הרגע המפחיד הזה שאת בטוחה ששכחת את המפתח במקום אחר ואת נשבעת לעצמך לשים אותו במקום קבוע או לנסות לארגן את התיק מחדש…
היופי הגדול של קונסטלציה זה שהיא לוקחת את השק המלא הזה ופורשת אותו על השולחן ואז הופ המפתח מונח במקום מאוד ברור.
כשתת המודע שלנו פוגש את המקור של דפוס/ מהלך/ צורת חשיבה, או בשפה הקונסטלטיבית, הכרה במה שקרה, משהו בו מתארגן מחדש ומאפשר לנו להתנהג/להרגיש/לא להיות מופעלים באופן אחר.

"וכל אדם הוא סכר בין עבר לעתיד, כשהוא מת נשבר השכר והעבר מתפרץ לתוך העתיד…"
יהודה עמיחי

השאירי פרטים ואחזור אליך

10 מפגשים עוקבים 
ימי רביעי 9:30-13:30

מתחילות ב 11/10/2023 

2950 ש"ח

הוד השרון

המפגשים
הקורס בנוי מעשרה מפגשים בני 4 שעות. כל שיעור בנוי מחלק תיאורטי בו נלמד את הבסיס לעבודה קונסטלטיבית ונתרגל אותה.
 וחלק שני (מעשי) בו יתקיים סשן קבוצתי על אחת המשתתפות, זה חלק מהקסם של קונסטלציה, היא מאפשרת למספר רב של אנשים לעבור תהליך בסשן אחד.
 אני מאמינה שפוטנציאל הריפוי בקבוצה הוא גדול ויש מנוחה גדולה בעבודה קבוצתית.

 

בקורס נלמד את כל עקרונות הבסיס בעבודה קונסטלטיבית:
תקשורת לתת המודע
הגישה המערכתית ופנומנולוגיה
הסדר של האהבה
עיקרון הקדימות
עקרון השייכות ואיזון בין נתינה לקבלה
המצפן המשפחתי והעברה בין דורית של טראומה
מושגים בסיסים בדינאמיקה משפחתית קונסטלטיבית.
סודות ושקרים והשפעתם על המשפחה
מערכת התמיכה ומשאבים בהעברה בינדורית
גבולות הקונסטלציה – האם בכלל יש לה מרחב מוגבלה

הקורס נחשב לחלק מההכשרה של בית הספר לקונסטלציה

השאירי פרטים ואחזור אליך

גלי באר

מורה לקונסטלציה משפחתית וחלק מצוות ההוראה של בית הספר הישראלי לקונסטלציה.
מפתחת שיטת "דיקור על בדים".
מומחית בגניקולוגיה ברפואה סינית, שיאצו וצמחי מרפא, מטפלת בנשים מעל שני עשורים.
מנחה תהליכים ארוכים בתוך מעגלי נשים, קבוצות התפתחות וסדנאות גוף נפש.

מרגישה

קונסטלציה לנשים מרגישות

נשים רגישות בנויות קצת אחרת. החושים עובדים הרבה יותר חזק ומהר, עומק העיבוד הוא אחר. ריח, צליל ותחושת בטן יכולים להיות מציפים ולפעמים להרגיש משתקים או לגרום לך להסתגר בבועה ולא לרצות לפגוש את העולם. “מרגישה” היא תהליך חקירה של כל אישה את מערכת החישה שלה. אי אפשר להפסיק להרגיש אבל אפשר לא להיות מופעלת או מוצפת מזה.

 

בראשית

קונסטלציה של הנשמה

השימוש המסורתי של הקונסטלציה הוא במערך המשפחתי והעברה בינדורית, לקחתי אותו קצת לעבודה עם המשפחה האנרגטית שלי או אם לדייק אז לקונסטלציה השמיימית שלי.
מודולה שכולה חקירה של הנשמה, הרוח, הגוף והנפש והדינמיקה ביניהן. השפעת הזכרי והנקבי עליהן ומשמעות הבחירה האנושית והנשמתית. התבוננות אחרת על הבריאה ועל משאבים לא אנושיים.